Esport blanc escolar

Impulsar la iniciació i el coneixement dels esports d’hivern

Què és i a qui s’adreça?

El programa ESPORT BLANC ESCOLAR (EBE) s’emmarca en el desplegament de les línies i plans d’acció del Pla Estratègic dels Esports d’hivern a Catalunya 2012-2022. Per part de la Generalitat de Catalunya, les unitats encarregades de portar a terme el seu desenvolupament són, el Consell Català de l’Esport (CCE) del Departament de Presidència i la Direcció General d’Educació Primària (DGEP) del Departament d’Ensenyament amb la coordinació dels Consells Esportius i la Federació Catalana d’Esports d’hivern.

El programa Esport Blanc Escolar és la primera iniciativa portada a terme per promocionar i popularitzar els esports d’hivern a Catalunya. Té l’objectiu d’impulsar la iniciació i el coneixement dels esports d’hivern en la població infantil de 3r i 4t de primària de les comarques pirinenques.

Quins objectius té?

• Educar, mitjançant l’esport, a respectar, gaudir, conviure, estimar i conèixer les nostres muntanyes amb la complicitat dels docents i dels tècnics d’esport.
  • Fomentar l’adquisició d’habilitats físiques bàsiques mitjançant les diferents modalitats d’esports de neu.
  • Impulsar el desenvolupament bàsic de l’agilitat, l’equilibri i la coordinació fent ús d’eines de joc i de l’estímul de la pràctica lúdica.
  • Potenciar les capacitats físiques i les llibertats fonamentals del moviment dels esports d’hivern.

Quins continguts treballa?

El programa combina educació, esport i natura, i proposa una activitat de formació poliesportiva en esports d’hivern i medi natural, en el marc curricular de l’àrea d’Educació Física, i amb un tractament interdisciplinari. Els continguts són treballats, tant prèviament a les sessions pràctiques pel professorat de les diferents escoles, com a les sessions de neu pel personal tècnic d’esports d’hivern.

L’Escola d’Esquí Pallars Sobirà i l’Esport Blanc Escolar

Des de la implementació del programa a les comarques pallareses, l’escola i els nostres professors han estat elegits com a responsables en el desenvolupament tècnic de l’esport blanc escolar.

Tenim molta sort de gaudir any rere any d’una experiència que va més enllà de l’ensenyament tècnic.

El coneixement del territori, la companyia, l’educació i respecte al medi natural són part del programa que compartim amb un alumnat de mirada il·lusionant, on les espurnes dels seus ulls ens conviden a millorar com a tècnics esportius.

Si vols classes particulars o col·lectives o simplement fer-nos una consulta…